Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globalizace, glokalizace a neolokalismus jako hybné síly proměn evropského pivovarnictví
Materna, Kryštof ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Szczyrba, Zdeněk (oponent) ; Toušek, Václav (oponent)
Tato práce má ambici přispět do debaty o významu lokálního a regionálního prostředí na dopady globálních procesů na příkladu evropského pivovarnictví. Pivovarnictví bylo v posledních 30 letech zásadně ovlivněno globálními změnami. Pivo je zároveň produkt, který je historicky významně spjat s místem své produkce, kde jsou spotřebitelé na změny citliví, a zároveň mohou svým spotřebním chováním tyto změny ovlivnit. Předmětem výzkumu jsou jednak dopady globalizace na pivovarnictví a pivovary v Evropě ve smyslu působení nadnárodních pivovarských společností na trzích evropských zemí, koncentrace a přesuny výroby piva a unifikace pivní nabídky. Dále jsou to procesy glokalizace a neolokalismu formující vznik fenoménu zakládání minipivovarů a jeho šíření v prostoru. Glokalizace je zde chápána jako jev, kdy lokální iniciativy využívají ke svému úspěchu i možností daných globalizací, neolokalismus pak jako fenomén návratu poptávky po lokálních produktech jakožto alternativě k příliš silnému působení globalizace na straně nabídky. Cílem práce je tedy jednak podchytit globalizační procesy v evropském pivovarnictví v podobě působení nadnárodních pivovarských skupin, definování jejich prostorových strategií, hodnocení akvizic nových pivovarů a jejich uzavírání v kontextu ekonomické vyspělosti a pivovarnické...
Hosté a hostitelé: turistické interakce v istrijském penzionu Lucia
Garajová, Jolana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kábová, Adriana (oponent)
Práce zkoumá, jak probíhají interakce mezi hostiteli a hosty v istrijském penzionu a jakými turistickými obrazy a představami (tourism imaginaries) jsou tyto interakce konstruovány a produkovány. Práce zaostřuje proces tzv. glokalizace, ve kterém se lokální a globální prolínají, a ukazuje, že globální je s lokálním úzce spjaté (Salazar, 2005), že globální nejen ovlivňuje, ale stává se lokálním a naopak. (Leite, Graburn v Jamal, Robinson ed., 2009) Práce dále ukazuje, že globální i lokální má schopnost se podílet na vzniku nových významů v kontextu turismu. V penzionu dochází k nepřetržitému potýkání různě mocných turistických představ, ve kterém se lokální snaží redefinovat místo a lidi. (Salazar, 2012) Na hostitele proto nelze nahlížet jako na pasivní oběti představ svých hostů, ale jako na aktivní vyjednavače, kteří svou pozici na poli turismu neustále vyjednávají. Klíčová slova: globalizace, turismus, lokální, globální, glokalizace, hosté, hostitelé, turistické představy a obrazy (imaginaries), identita, kosmopolitismus, turistický rozvoj Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Glokalizace na příkladu HBO Česká republika
Uhlík, Dominik ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem konvergence médií a zejména prostorové konvergence médií. Konvergence médií nás provází každý den prakticky na každém kroku. Její hlavní rozmach přišel s érou digitalizace a Webu 2.0. Dotýká se technologií, přístupu publika k mediálním obsahům, zprostředkovává jejich reakce směrem k mediálním obsahům a umožňuje tak těsnější soužití producentů a uživatelů médií a jejich obsahů. Globalizace pak jako projev prostorové konvergence díky digitalizaci pronikla právě také do mediálního světa. Jedním z trendů globalizace je pak její částečný opak - glokalizace, spojení slov globální a lokální. Glokalizce pak popisuje stav, kdy producent, působící na globálním trhu a distribuující svou tvorbu jednotně na různé světové trhy, vynakládá prostředky na tvorbu v jednotlivých lokálních oblastech. Tato práce se zaměřuje na jednu takovou společnost, a to na komerční televizní stanici HBO původem z USA fungující na principu měsíčního předplatného. Ta distribuuje svou tvorbu prostřednictvím svých dceřiných společností v Jižní Americe, Evropě a Asii. Na těchto trzích pak vzniká i lokální tvorba. Nejinak tomu je v České republice. Na základě interních dat společnosti HBO Europe s.r.o. analyzuji, zda výroba lokálního obsahu může být pro tuto společnost rentabilní. Analyzovanými...
Hosté a hostitelé: turistické interakce v istrijském penzionu Lucia
Garajová, Jolana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kábová, Adriana (oponent)
Práce zkoumá, jak probíhají interakce mezi hostiteli a hosty v istrijském penzionu a jakými turistickými obrazy a představami (tourism imaginaries) jsou tyto interakce konstruovány a produkovány. Práce zaostřuje proces tzv. glokalizace, ve kterém se lokální a globální prolínají, a ukazuje, že globální je s lokálním úzce spjaté (Salazar, 2005), že globální nejen ovlivňuje, ale stává se lokálním a naopak. (Leite, Graburn v Jamal, Robinson ed., 2009) Práce dále ukazuje, že globální i lokální má schopnost se podílet na vzniku nových významů v kontextu turismu. V penzionu dochází k nepřetržitému potýkání různě mocných turistických představ, ve kterém se lokální snaží redefinovat místo a lidi. (Salazar, 2012) Na hostitele proto nelze nahlížet jako na pasivní oběti představ svých hostů, ale jako na aktivní vyjednavače, kteří svou pozici na poli turismu neustále vyjednávají. Klíčová slova: globalizace, turismus, lokální, globální, glokalizace, hosté, hostitelé, turistické představy a obrazy (imaginaries), identita, kosmopolitismus, turistický rozvoj Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na přílkladu české a francouzské verze Elle)
Rosová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na příkladu české a francouzské verze Elle) se zaměřuje na projevy francouzské a české kultury v evropském a celosvětovém kontextu. Jejím cílem je skrze globální lifestylový časopis Elle analyzovat znaky, které do obou verzí časopisu vnášejí jejich kultury. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura v jejím antropologickém chápání a její spojení s přirozeným jazykem. Představeny jsou také francouzská a česká kultura na pozadí jejich historie, náboženství, jazyka a kulturních znaků. Poté je vysvětlena role globalizace v moderní společnosti a její vliv na národní kultury a média. Následně jsou charakterizovány výzkumné vzorky, tj. francouzská a česká mutace globálního titulu Elle, a metody analýzy, které byly pro účely výzkumu vybrány. Praktická část sleduje jednotlivé prvky obou verzí časopisu a na základě sémiotické a diskurzní analýzy porovnává jejich obsah, témata, inzerci, výběr osobností a jejich cílové skupiny. Dílčí výsledky jednotlivých hypotéz jsou postupně interpretovány za použití konceptů glokalizace a lokglokace, v rámci nichž jsou popsány vzájemné vlivy globální a národní kultury. Závěr hodnotí dopad francouzské a české mutace časopisu Elle na jejich národní kultury a cílové skupiny s ohlédnutím...
Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice
Kantorová, Katarzyna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce na téma "Přenos televizních formátů do českého prostředí od vzniku duálního systému v České republice" se zabývá televizními formáty, jež byly za posledních 20 let adaptovány na českém televizním trhu. Televizní formáty můžeme zařadit mezi nejdůraznější důsledky globalizace médií, protože právě ony šíří jednotné náměty a struktury televizních pořadů, které sledují diváci po celém světě. Práce přibližuje teorie globalizace se zaměřením na kulturní i mediální imperialismus. Dále jsou představeny novější teorie zabývající se globalizací obecně a její následnou přeměnou. Častěji se setkáváme s transformací pojmu globalizace na pojem glokalizace, kdy právě mediální obsahy, které jsou šířeny globálně, jsou více přizpůsobovány lokálnímu publiku. S touto návazností práce popisuje, jaké televizní formáty byly adaptované od roku 1994 pro české diváky. Na základě kvalitativních rozhovorů s mediálními profesionály, kteří se přímo účastní procesu nákupu a následné adaptace formátů, se v práci nachází velký přehled všech adaptovaných televizních formátů v ČR a jsou zde charakterizovány důvody, požadavky, těžkosti, ale i samotný proces lokalizace licencovaných pořadů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Globalizace a glokalizace v soudobém mediálním světě na příkladu reklamní kampaně Absolut vodky
Uhlířová, Alena ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá reklamou a jejími specifiky, které jsou charakteristické pro soudobé mediální prostředí. Výzkum je prováděn na příkladu 5 obrazových reklam, jež jsou zařazeny do reklamní kampaně Absolut vodky. Zvoleny byly obrazové reklamy Absolut London, Absolut Brussels, Absolut Barcelona, Absolut Bangkok a Absolut Prague, které byly následně podrobeny sémiotické a ikonografické analýze. Pozornost je zaměřena především na charakter reklam. Na obrazové reklamy je rovněž pohlíženo skrze Mukařovského estetiku, Peircovu triádu ikón-index-symbol, Barthesovu denotaci, konotaci a mýtus či teorii fotografie. Práce poukazuje nejen na vlastnosti zobrazovaných předmětů, ale také na jejich ukotvení v mediálním prostředí. Výsledky analýz jsou dány do souvislosti s globalizačními procesy. Jejich teoretické východisko využívá teze Ulricha Becka, na něž jsou aplikovány obrazové reklamy Absolut vodky. Práce sleduje, zda a jak se globalizace projevuje v zobrazování reklam. Vliv globalizačních procesů je zkoumán v rámci internetového a televizního prostředí. Zmapován je také jev, který s globalizací bezprostředně souvisí - glokalizace. Pozornost je věnována především jejímu projevu v daných obrazových reklamách a vlivu, který má za následek proměnu vizuálního zobrazování.
Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti
Vránová, Alice ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Erbenová, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit dopady kulturní globalizace na chování české společnosti. Práce ověřuje předpoklad, že s postupnou propojeností ekonomických vztahů, dochází k ovlivňování spotřebních vzorců a český spotřebitel lehce přijal model "masové spotřeby". První část práce přináší obecný popis globalizace se zaměřením na ekonomickou a kulturní oblast. Druhá část práce se věnuje dopadům kulturní globalizace a zejména trendu konzumní společnosti v celosvětovém měřítku. V poslední části práce je pohled omezen pouze na Českou republiku. Pomocí shromážděných statistik je sledován dopad procesů nastíněných v předcházejících kapitolách na společnost České republiky.
Czech young consumers' consumption and perception of beer: a netnographic study
Černo, Lukáš ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
The goal of this thesis is to define what globalization is, how the people across the world react to it based on their local context, how the reactions change under the conditions of economic crises and finally how the reactions are reflected in consumption. I answer these goals both from the theoretical and practical perspective. Based on my review of theory I define globalization (1) in economic terms as a recurring phenomenon related to changing power structures of world economy when new economic centers emerge and (2) in cultural terms as localized human experience determined by both one's worldview and one's local circumstances. I further hypothesize that the worldview underlying this localized experience changes during economic crises from modernism to traditionalism and postmodernism. Since Consumption then reflects our worldview in a culturally specific way. In the practical part I further test these findings through a netnographic study focused on Czech beer enthusiasts. The key finding is that the beer enthusiasts express a need to return to traditional brewing methods. However, there appears to be no correlation between economic crisis and the emergence of traditionalism among beer enthusiasts but rather the traditionalism erupst due to clash between modernist worldview of beer enthusiasts and perceived destruction of beer industry by capitalism. Finally, the traditionalism doesn't seem to be replacing modernist worldview of beer enthusiasts but rather serves as a resource for this worldview.
Pozitivní a negativní vlivy globalizace na produktový design
Kubíčková, Jana Ada ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Práce se zabývá vlivem globalizace na produktový design. Cílem práce je popsat proměnu faktorů, které na produktový design působí a vliv těchto změn na produktový design. První část práce je věnovaná definici používaných termínů, především pak vymezení kategorie produktového designu a fenoménu globalizace. Ve druhé části práce je nejprve popsán koncept glokalizace, který s globalizací produktového designu úzce souvisí. Následně jsou zmíněny proměny jednotlivých faktorů, které ovlivňují design, tak jak je přinesla globalizace. Praktický dopad těchto změn je demonstrován na příkladech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.